Aller au contenu principal
A propos d'HEC A propos d'HEC
Summer School Summer School
Faculté et Recherche Faculté et Recherche
Bachelor Programs Bachelor Programs
MBA Programs MBA Programs
Programme PhD Programme PhD
Executive Education Executive Education
HEC Online HEC Online
A propos d'HEC
En bref En bref
Qui sommes-nous ? Qui sommes-nous ?
Égalité des chances Égalité des chances
HEC Talents HEC Talents
International International
Sustainability Sustainability
Diversité et inclusion Diversité et inclusion
Fondation HEC Fondation HEC
Vie du campus Vie du campus
Rapport d'activité Rapport d'activité
Summer School
Youth programs Youth programs
Summer programs Summer programs
Online Programs Online Programs
Faculté et Recherche
À propos À propos
Corps professoral Corps professoral
Départements Départements
Centres Centres
Chaires Chaires
Financements Financements
Knowledge@HEC Knowledge@HEC
Grande Ecole
& Masters
Grande Ecole
Master in Management
Grande Ecole
Master in Management
Programmes
Masters
Programmes
Masters
Doubles
Diplômes
Doubles
Diplômes
Programmes
Bachelor
Programmes
Bachelor
Programmes
Summer
Programmes
Summer
Exchange
students
Exchange
students
Vie
Etudiante
Vie
Etudiante
Notre
différence
Notre
différence
Bachelor Programs
Vue d'ensemble Vue d'ensemble
Course content Course content
Admissions Admissions
Fees and Financing Fees and Financing
MBA Programs
MBA MBA
Executive MBA Executive MBA
TRIUM EMBA TRIUM EMBA
Programme PhD
Overview Overview
HEC Difference HEC Difference
Program details Program details
Research areas Research areas
HEC Community HEC Community
Placement Placement
Job Market Job Market
Admissions Admissions
Financing Financing
FAQ FAQ
Executive Education
Accueil Accueil
Qui sommes-nous ? Qui sommes-nous ?
Univers de formation Univers de formation
Programmes Programmes
Offres entreprises Offres entreprises
Événements/Actualités Événements/Actualités
Contacts Contacts
HEC Online
En bref En bref
Programmes Executive Programmes Executive
MOOCs MOOCs
Summer Programs Summer Programs
Youth programs Youth programs
Faculté et Recherche

Uncertain Outcomes are Valued Less than Certain Outcomes.

27 nov
2020
14H00 - 03H00
Jouy-en-Josas

Participer

Ajouter au calendrier
2020-11-27T14:00:00 2020-11-27T03:00:00 Uncertain Outcomes are Valued Less than Certain Outcomes. Marketing Intervenant : Gabriele Paolacci Associate Professor of Marketing at Rotterdam School of Management, Erasmus University. Jouy-en-Josas

Marketing

Intervenant : Gabriele Paolacci

Associate Professor of Marketing at Rotterdam School of Management, Erasmus University.

Title: Uncertain Outcomes are Valued Less than Certain Outcomes.

Zoom link: https://hec-fr.zoom.us/j/97403313734

Abstract

Most theories of decision‐making under risk assume that payoffs and probabilities are  separable: The subjective value of a prospective outcome (the payoff) is assumed to be  independent of the likelihood that the outcome will occur (the probability). In violation of this  assumption, we show that people anticipate less utility from uncertain outcomes than from  certain outcomes. Our results suggest that this effect does not simply reflect an aversion toward  “weird” transactions: Instead, we argue that hypothetical outcomes are perceived as  psychologically distant, which leads to muted reactions towards their utility. Finally, we show that  our findings cast a new light on the phenomenon of risk aversion, and offer a solution to the  paradoxical “uncertainty effect,” whereby a risky prospect is valued less than its worst possible  realization.  

Biography

Dr. Gabriele Paolacci is an Associate Professor of Marketing at Rotterdam School of Management,  Erasmus University. He joined RSM after graduate studies at Ca' Foscari University of Venice  (where he got his PhD) and at Ross School of Business, University of Michigan (where he was a  visiting scholar). Gabriele’s research investigates substantive and methodological questions in  behavioral research. Within the substantive domain, he conducts research in the field of consumer  judgment and decision‐making. In particular, he studies how people’s decisions seemingly  contradict the assumptions and prescriptions of rational choice theory. He also conducts empirical  research on the practice of online data collection in the behavioral sciences. He has investigated  whether crowdsourced samples (e.g., MTurk workers) provide data of high quality, and how to  attenuate their distinctive threats to experimental validity (e.g., nonnaive participants, study  impostors). 

Participer

Ajouter au calendrier
2020-11-27T14:00:00 2020-11-27T03:00:00 Uncertain Outcomes are Valued Less than Certain Outcomes. Marketing Intervenant : Gabriele Paolacci Associate Professor of Marketing at Rotterdam School of Management, Erasmus University. Jouy-en-Josas