Biographie
Cathy (Liu) Yang holds a Ph.D. in Marketing and a Master's in Operations Research from Columbia University. Her main research interest is how artificial intelligence (AI) or algorithms broadly impact consumers and firms. Her other research interests include preference measurement and behavioral economics. Cathy has received the Paul E. Green Award for contributions to the practice of Marketing Research.
Cathy is a member of the American Marketing Association (AMA) and the Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS). She is an ad-hoc reviewer for Management Science, Marketing Science, Information Systems Research, Journal of Marketing Research, Operations Research, Journal of Consumer Research, etc.
Cathy teaches data analytics in the Grande École program and various master's programs.
Articles scientifiques
Journal of Management Information Systems, juin 2022, vol. 39, n° 2, pp 336-365, (in coll. with S. YOU, X. LI)
Journal of Marketing Research, 3 février 2018, vol. 55, n° 6, pp 783-800, (in coll. with O. TOUBIA, M. G. DE JONG)
Journal of Marketing Research, avril 2015, vol. 52, n° 2, pp 166-183, (in coll. with O. TOUBIA, M. DE JONG)
Actes de conférence
57th Hawaii International Conference on System Sciences , 2024 (L. ALLEN, D. RESTREPO AMARILES, A. C. TROUSSEL)
Cahiers de recherche
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2023
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2020
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2020
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2017
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2015
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2015
Articles scientifiques
Journal of Management Information Systems, juin 2022, vol. 39, n° 2, pp 336-365, (in coll. with S. YOU, X. LI)
Journal of Marketing Research, 3 février 2018, vol. 55, n° 6, pp 783-800, (in coll. with O. TOUBIA, M. G. DE JONG)
Journal of Marketing Research, avril 2015, vol. 52, n° 2, pp 166-183, (in coll. with O. TOUBIA, M. DE JONG)
Actes de conférence
57th Hawaii International Conference on System Sciences , 2024 (L. ALLEN, D. RESTREPO AMARILES, A. C. TROUSSEL)
Cahiers de recherche
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2023
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2020
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2020
Cahier de Recherche du Groupe HEC , 2017
Formation
Nominations académiques
Responsabilités académiques à HEC
- 2022- Professeur Associé, Information Systems and Operations Management HEC Paris
- 2021-2022 Professeur Assistant, Information Systems and Operations Management HEC Paris
- 2014-2021 Professeur Assistant, Marketing HEC Paris
- 2015- Membre du GREGHEC, le laboratoire de recherche CNRS-HEC Paris HEC Paris
Activités scientifiques
Adhésion à l'organisation académique ou professionnelle
- Membre, INFORMS
- Membre, American Marketing Association
- European Marketing Academy
Prix & honneurs
- 2016 Prix Fondation HEC pour le meilleur article "A Bounded Rationality Model of Information Search and Choice in Preference Measurement"Journal of Marketing Research, en coll. avec O. TOUBIA, M. DE JONG
- 2016 2015 Paul E. Green award for Journal of Marketing Research paper "A Bounded Rationality Model of Information Search and Choice in Preference Measurement"
- 2015 HEC foundation F-budget